onsdag 30 april 2008

Vaccination

Xipo blev vaccinerad idag. Han var inte riktigt lika lugn som förra gången, kanske för att han förstod vad som gällde nu. Han fick dessutom ta det lugnt ikväll och "slapp" ridningen.
Veterinär Anders har tydligen rykte om sig att vara dyr, men jag tycker att han är väldigt lätt att ha att göra med. Han ringer alltid tillbaka när han lovar och håller alltid tiden, inte så vanligt alla gånger i hästbranschen.

Xipos kompis i hagen bredvid har flyttat till ett annat stall, så nu är det en bit bort till andra hästar. Tydligen hade Xipo levt rövare i hagen under dagen, kanske beroende på att han känner sig övergiven. Jag pratade med Ingmar och Xipo kommer att få gå i en likadan hage som nu bredvid två andra hästar så får vi se om han blir nöjd. Annars får han flytta tillbaka, underlaget är bättre i den hagen han har gått hittills. Det är lite svårt för mig att veta vad jag ska göra för jag får hela tiden gå på andrahandsuppgifter, Xipo verkar hela tiden vara nöjd när jag är där och ger lite honom uppmärksamhet då och då.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar