måndag 28 april 2008

Alltid är det nåt smolk i bägaren

Jag kom inte till stallet förrän kl 19 för att jag för första gången på hur länge som helst hade varit och handlat lite kläder efter att jag åkte från jobbet. Som vanligt tog det ungefär en timme att mocka, fixa maten, rykta och sadla Xipo. Eftersom det var en fin kväll och paddocken var tom så red jag där istället för att trängas med de andra i ridhuset.
Detta var nog första gången då jag kände att jag var i kontroll hela ridpasset, från uppsittningen till jag hoppade av, även om galoppen var lite väl ivrig ibland. Därmed inte sagt att det var den bästa ridningen som jag presterat på Xipo. Men jag tycker ändå att det är ett steg åt rätt håll eftersom Xipo hela tiden var fokuserad på att arbeta och vi höll på i en dryg timme.

Men man kan aldrig få känna sig riktigt nöjd, för när jag kände igenom Xipo efter ridpasset så hade han strykit sig på ena bakbenet så han hade ett sår. Det vara bara att ta på lite LHP sårkräm och hoppas att det läker bra.
Först så klantar jag mig när jag provar den nya benskydden så att han får skav av kardborren och sen när jag pratat med Maria och vi inte trodde att han skulle behöva benskydd bak så händer det här. Så vad gör jag nu? Jag har bara ett par benskydd som passar storleksmässigt på bakbenen, men de riskerar att riva upp de gamla skavsåren. Sån skit!

Förresten, jag handlade en snygg brun skjorta, en tunn rostfärgad ylletröja från Lyle & Scott och ett par retro-sportskor från New Balance.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar