lördag 5 april 2008

Sadel

Igår blev det ingen ridning för jag hade annat inplanerat på kvällen. När jag mockade fick Xipo stå i stallgången medan de andra hästarna åt i sina boxar och jag fick höra hur elak jag var. Fast han verkade inte bry sig så jag tror han mår bra ändå.

Jag fick tag på Solid Gold fodertillskott så nu ska jag successivt gå över till mer höensilage. Fast det var dyrare än vad jag trodde. Jag måste räkna på en vettig foderstat, men det blir lite gissningar då foderanalysen inte går att hitta. Suck!

Maria lämnade igår en jättefin Zaldi-sadel som jag kunde rida i tills vi har provat ut en mer permanent sadel till Xipo. Fast det är knappt då jag vågar rida i den då den ser helt ny ut, jag är rädd att det skal bli repor som syns. Och eftersom den är brun i stället för svart vill jag inte köpa den även om den passar. Jag måste bara skaffa en sadelgjord idag.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar