onsdag 2 april 2008

Mer ridning

Igår kväll red jag Xipo för andra gången sen han kom hit och det gick bättre än första gången, även om han var stirrigare och inte ville stå still just när jag satte upp, så Ann fick ställa sig framför med Buddy. Men sen var Xipo och jag betydligt mer avslappande än igår. Vilket inte betyder att han var lat, tvärtom, han är mer framåt än vad jag kom ihåg när jag provred honom. Jag fick t.o.m. komplimang att han såg fin ut...
Fast när vi skrittade av för lång tygel var det nåt ljud som skrämde honom så då tog han några oförberedda galoppsprång, men han lugnad ner sig snabbt. Jag är oerhört glad jag var och red hos Marc i Portugal, det har förbättrat min balans i sadeln enormt så jag inte behöver trilla av varje gång nåt sånt händer...

Tyvärr verkar Xipo avsky bettet jag har lånat av Ann (3-delat Sprenger tränsbett), det ligger alldeles för oroligt i munnen på honom, men jag vet inte vad jag ska ha som kan vara bättre.

Jag har lämnat tillbaka den begagnade sadeln från Tre Hästar (en Passier Lenox). Den var inte bra, den är för kort för mig och den ligger inte still på hans rygg utan glider fram. Tyvärr var deras utbud av både begagnade och nya sadlar väldigt tunt. Jag ska köra förbi My One idag på väg från jobbet och se om de har något. Jag får se om jag rider ikväll. Dels vet jag inte om jag har någon sadel, dels blev Xipo vaccinerad idag och kan behöva ta det lugnt. Jag kanske bara ska promenera med honom i regnet...

Jag pratade med Maria. Eftersom jag är upptagen fredag kväll verkar det kunna bli lektion först på torsdag nästa vecka. Tisdagar är det andra som har lektion i ridhuset och det är inte bra med två tränare samtidigt, men är det bra väder kan vi ju hålla till i paddocken redan på tisdag. Annars blir det som sagt torsdag som gäller. Jättelång väntan!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar