onsdag 9 april 2008

Nya bilen

Fick min nya svarta Volvo c30 igår. Skitfin!
Oerhörd känsla att köra omkring i en sprillans ny bil som jag specat precis hur jag vill ha den. Stereon med USB/MP3-interface är kanon och dieselmotorn + växellådan känns jättebra. Dessutom så är designen skitfräck, både ut- och invändigt. Klädseln är mycket bättre än vad det såg ut i broschuren, med blandningen mellan beige och mörkgrått. Jag gillar den rymd som det ljusa taket och väggarna ger. Man sitter till och med bra i baksätet, vilket var lite oväntat.
De småsaker som jag tycker var lite fånigt konstruerat är det mjuka insynskyddet till bagaget, och valet av läderkvalitet till ratten. Jag är väl för van vid den läderkvalitet som man har i dyra sadlar, eller på ratten i MR2:an.
Dessutom ångrar jag lite att jag tog dubbade vinterdäck, men jag blev irriterad att dubbfria kostade mer i månaden, trots att de är mer miljövänliga och att de oftast faktiskt är billigare i däckhandeln. Vinterdäcken ligger dock nu i källarförådet så det behöver jag egentligen inte tänka på förrän i november.

På det hela taget är jag supernöjd. Tur, eftersom jag saknar MR2:an...

Läs även andra bloggares åsikter om .

0 kommentarer:

Skicka en kommentar