söndag 27 april 2008

Arbetets frukter...

Jag tycker mitt arbete kan vara rätt slitigt. Det är känns lite pinsamt att klaga då jag vet att det finns många yrkesgrupper som har det betydligt jobbigare, men jag tror inte att jag skulle orka den intensitet som det har varit de senaste månaderna mer än en kort tid till. Den bästa jämförelse jag kan ge är att många dagar är ungefär som en tenta på högskolan, de som gjort det vet hur slut man är i huvudet då, och jag har nu haft en tentaperiod på flera månader. En sak som är en lättnad är att jag kan koppla bort jobbet helt på helgen, vilket jag får tacka min häst för...

Dessutom börjar faktiskt kroppen protestera nu också. De senaste veckorna har jag skrivit så mycket vid datorn för att jag fört anteckningar vid flera workshopar och dessutom släppt ytterligare en arkitekturspec så nu har jag musarm också, eller snarare musaxel för det är där värken sitter. Jag var hos företagsläkaren i fredags och fick Diklofenac, hoppas det hjälper. Men som läkaren sa, om jag inte ändrar mina vanor så kommer jag att få tillbaka värken igen, även om tabletterna hjälper just nu.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar