onsdag 9 april 2008

Ta det lugnt...

Idag brydde jag mig inte om att rida utan bara ledde Xipo i tränset runt ridhuset, som vi faktiskt fick ha för oss själva (var är alla människor). Jag tycker att hans hov som han tappade en sko på ser rätt illa ut så jag är lika glad om han inte belastar den mer än nödvändigt. Dessutom så ser man tydligt skillnad på hur han olika stora steg han vill ta med de båda frambenen.
Han är tyvärr inte helt avspänd hela tiden i ridhuset, till exempel så är uppstigningspallen fortfarande något han måste ha koll på. Likaså hoppade han till när de drog igång en motorsåg på andra sidan väggen till ridhuset så han hörde ljudet men kunde inte se något. Mest avslappnad är han faktiskt när vi går och plockar hästskit i ridhuset precis innan vi går därifrån. Go figure!

Idag var det nog snabbhetsrekord. Klar med ryktning av Xipo, lite motion i ridhuset, mockning och preparering av maten på 1h 45 min...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar