söndag 20 april 2008

Träning

Igår red jag och Xipo lektion för första gången för Maria. Eller jag red inte så mycket, det var mest Maria som gav honom ett rejält träningspass, så svettig har han inte blivit sen han kom till Sverige. Jag satte upp på slutet för att lära mig de övningar vi ska öva på tills nästa gång, vilket är redan på tisdag. Jag övade på dem idag också efter en lång promenad med Xipo och det gick riktigt bra tyckte jag, får se om Maria håller med. Dessutom är han riktigt rolig att rida när han är fokuserad på att göra något och inte är så spänd. Däremot så var han inte precis avslappnad under själva promenaden, trots att vi gick på vägar han varit förr.
Jag har bokat in 8 lektioner till med Maria under april och maj. Förutom kliniken då vi ska rida för Xipos uppfödare João Lynce. Mycket träning blir det...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar