måndag 14 april 2008

Från förra veckans förtvivlan till dagens glädje

Det är sådana här dagar som gör det värt att ha häst. Xipo var betydligt mer avspänd än igår. Och idag var jag tålmodig nog att vänta med att försöka sitta upp tills han stod helt still. Så fort han försökte röra sig böjde jag honom tills han stannade igen.
Sen gick ridpasset bra med en förvånansvärt avslappnad Xipo, även om det var något som skrämde honom borta vid "läktaren" två gånger när vi red förbi samma ställe. Jag har ingen aning om vad det var, men han lugnade sig snabbt. Han bockar som tur är inte, men det är intressant med en häst som kan galoppera i sidled. jag måste komma ihåg att hela tiden ha honom aktiv och engagerad, det funkar inte bara att åka på honom, även om han har framåtbjudning så jag slipper sitta och driva hela tiden. Sen har han grymt snygg galopp såg jag i spegeln...

Nu är jag less på det här med att ha halm i Xipos box. Jag vet att det ger honom sysselsättning men det ger mig alldeles för mycket sysselsättning. Idag fick jag i princip vända på vartenda halmstrå för att hitta all skit han stökat runt, och skottkärran blev överfull. Synd att han inte är mer hingstig på just den punkten och skiter på bara ett ställe.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar