tisdag 1 juli 2008

Spik i foten

Eller snarare ingen spik i foten. Xipo trampade av sig ena skon fram idag på träningen. Typiskt, är det någon vecka jag inte har tid att åka till stallet för att ta emot hovslagaren så är det denna veckan. Fast jag vet ju inte ens om Jörgen har tid att komma, jag tyckte det var lite sent att ringa honom 9 på kvällen. Vi hade ju tid för skoning nästa torsdag 10 juli, kunde inte Xipo väntat tills dess?

Annars har vi kört hårt senaste dagarna, i fredags red vi lektion igen för Maria och det gick rätt bra (jag måste bara jobba mer på att få en stabil underskänkel). Xipo blev svettig av rätt anledning, att han fick jobba istället för att han spjärnade emot och spände sig. Sen tog vi det lite lugnare i lördags och söndag med myckt skritt för att köra lite tuffare idag igen.
Och jag märkte inte ens att han trampade av sig skon. Berodde nog delvis på att det blåste så mycket att jag hade fullt sjå att få Xipo fokuserad på att arbeta och inte på allt annat. Och dels på att han inte alls verkar lika öm i hovarna nu som förra gången han tappade skor. Nu hade han inga som helst problem att gå bort till gräshagen på grusvägen efteråt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar