torsdag 3 juli 2008

Nagellack

Jörgen kom igår morse för att slå på tappskon på Xipo. Tyvärr hade han slitit så på hoven att det inte fanns någon annan möjlighet än att verka ner hoven och slå på en ny sko. Jörgen skulle ta de tre andra hovarna på vår inbokade tid torsdag nästa vecka. tyvärr hade det lossnat bitar ur hovväggen när han gick i hagen, precis som förra gången. Så Jörgen rekommenderade att jag skulle fylla ut det med glasfiber-Plastic Padding så att han inte skulle kunna trampa på den del av skon som stack ut.
Sagt och gjort, jag åkte till tappen (det lokala uttrycket för vad resten av Sverige kallar en mack) i Kode och shoppade en förpackning och kletade sen på lite grön nagellack. Såg helt vansinnigt ut, men verkade funka bra vad jag kunde bedöma igår kväll. Jag hoppas att jag rengjorde tillräckligt noggrant innan så det inte finns nån skit innanför, Plastic Paddingen är ju vattentät.

Ibland skulle man haft med kameran så man har bildbevis...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar