måndag 28 juli 2008

Repetition är all inlärnings moder...

Jag tänkte bara ta ett kort ridpass på förmiddagen för att verkligen sätta allt jag har fått att tänka på efter kliniken med João. Det gick väl sådär...
Jag har svårt att få en bättre sits (med tillhörande handställning) samtidigt som jag får Xipo att ha en trevlig framtåbjudning i skritt. Att dessutom samtidigt få honom att ha en lagom böjd hals och söka sig fram till bettet är rätt svårt för mig. Och jag vet inte riktigt vilken av dessa tre saker jag bör börja med. Fast om jag gör som min gamla aikidotränare har sagt och försöker rätta till allt på en gång så kanske jag fixar två av tre, vilket är ju dubbelt så snabbt som att bara försöka åtgärda en sak i taget...

Men egentligen var det bara dumt att rida när det är så varmt, jag mådde rätt dåligt efteråt och var tvungen att lägga mig och sova några timmar när jag kom hem och jag mådde fortfarande illa och hade huvudvärk när jag vaknade. Detta trots att jag drack mer än tre liter, och då räknade jag inte in teet jag drack (det är ju ändå urindrivande).

Nu skiter jag att rida tills det blir svalare, alternativ får jag ställa klocka på tidigt och rida innan det blir alltför varmt. Fast Xipo verkar bry sig mindre än mig, men det är klart, vid den här tiden på året är det en bra bit över 30 grader där nere och han reds ju ändå...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar