tisdag 8 juli 2008

Semester ska ju va en positiv grej...

Alltså, vad är det här? En komplott för att jag inte ska få ägna min första semestervecka åt det som jag sett fram emot.
Först så kommer fel TV jämfört den jag har beställt från Komplett och sen kan de inte skicka rätt TV för den är slutsåld. Så nu måste jag fundera på vilken TV jag ska ha istället. Och vilken tur att jag inte har shoppat upp de pengarna som jag trodde att jag sparat in när jag beställde till deras förmånliga pris. Så det blir inget softande i TV-soffan till några schyssta program i HD-format som jag laddat ner (bland annat Firefly and Serenity).

Och nån ridning blir det inte heller. När jag kom till hagen idag för att hämta Xipo inför lektionen med Maria så hade han trampat av sig den andra framskon. Jag är bara rädd att hans hov ska bli skadad som den förra när han gick omkring i hagen utan sko på den andra framhoven. I bästa fall så får jag bättra på med Plastic Padding, i värsta fall så har hoven trasats sönder så mycket att det blir svårt att slå fast nån sko. Jag hoppas Jögen kan fixa det.
Och Xipo fattar ju inte sitt eget bästa. Han är ju väldigt tillgiven och kommer fram till mig i hagen varje gång jag kommer och han följer med mig utan några som helst protester, men när jag släppte honom loss honom vid grinden igen för det var ju inte lönt att ta med honom till stallet så satte han av i fyrsprång. Dummern!
En av de andra hästägarna frågade om hon fick släppa in sing häst till Xipo och martell. Jag har egentlgien inget alls emot det, men om det blir samma rabalder som när maximus släpptes med dem så vill jag helst att det sker när Xipo har skor på alla fyra hovarna så jag bad dem vänta tills på torsdag. Lite mesigt kanske, och jag hoppas att hon inte tog illa upp för att jag bad henne vänta två dar.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar