tisdag 22 juli 2008

Semester utan ridning...

Hela förra veckan var jag nere i Skåne och bara slappade, vilket syns på midjemåttet (katastrof att det går så snabbt).
Jag var hemma hos pappa Per och Fia i Rammsjöstrand i början på veckan. Tyvärr var det ju knappast badväder så jag har fortfarande inte badat i havet i år. Det var dessutom första gången jag träffade yngsta styvbrodern Olof tillsammans med sin fru Emma sen han gifte sig i Australien.

På torsdagen åkte jag och tittade på tävlingarna i Falsterbo tillsammans med Helena och Carl-Magnus.Jag har funderat på om jag skall skall skriva något om mina intryck från unghästchampionaten i Falsterbo, men jag vet inte om jag tycker att jag har tillräckligt torrt på fötterna för att vara nån tyck-putte när det gäller dressyr. Fast det jag funderar på är inte om domarna gjorde ett bra jobb (det tycker jag nog) eller om rätt häst vann (den blev i alla fall inte bortdömd), utan vilka egenskaper hos en häst som tilltalar mig, och kanske mer kontroversiellt, vad jag inte gillar hos vissa hästar.

På fredagen hälsade jag på hos mamma Gunilla och Beppe i Helsingborg och vi åt grillbuffé på Wallåkra Stenkärlsfabrik, vilket var hur gott som helst. Som vanligt när det är fri tillgång så äter man ju för mycket, men jag lyckades ändå få plats för den väldigt goda chokladtårtan till efterrätt. Jag fick dessutom två handdrejade latte-muggar gjorda i "fabriken" i försenad födelsedagspresent, men jag tänker såklart ha dem som tekoppar. De är redan invigda...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar