fredag 18 juli 2008

Falsterbo

Igår var jag och tittade på Falsterbo Horse Show, närmare bestämt på unghästchampionaten i dressyr. Nu är jag mest sugen på att rida själv så jag tro inte jag kommer att åka ner på lördag igen. Trots de minst sagt varierade vädret så tog solen rejält igår i ansiktet så jag är lite röd.

Det blev lite shopping också. På vägen ner så åkte jag inom en outlet och köpte ett par vita ridbyxor för tävling för 200:- och på själva Horse Showen så hittade jag en svart ridkavaj i stl 52 för 240 kronor. Nu har jag alltså all utrustning för att tävla, det enda som saknas är grönt kort.
Fast det jag faktiskt är mest nöjd med ur shoppingsynpunkt är att jag hittade en ny stallkeps av traditionell engelsk typ. Min gamla basebollkeps var så sliten att fodringen i kullen började sticka mig i huvudsvålen så den var jag tvungen att slänga. Och kepsen jag haft sen dess var jag aldrig lika bekväm med, trots att jag vann den i en islandshästtävling. Det är nästan så jag ångrar att jag inte köpte två kepsar på en gång, i olika tyg...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar