måndag 14 juli 2008

Slappa dagar

Jörgen skodde de tre andra hovarna i torsdags, så jag har ridit sen dess. Xipo gick rätt bra, men han var lite stel. Jag tycker att takten i traven var bättre än när han var skodd med bara en ny sko, men det är alltid lättare om det är någon som står bredvid som bedömer det.
På eftermiddagen när han blivit skodd och jag hade ridit så släpptes en ny häst, Accord, in till Xipo och Martell. Det gick tydligen jättebra. Jag blir lite orolig att om Xipo blir ett sånt party-animal att han kommer att ha svårt att justera sig till att stå på box i höst och få gå ensam i en mindre hagen igen, på samma sätt som han gjorde i våras.

Igår städade vi hela stallet med högtryckstvätt. Det blev vi alla fall renare... Det är ju rätt högt i tak så det blev till att klättra på stegar för att få bort den smuts som samlats högt uppe.

Idag ska jag åka ner till Skåne och räknar med att inte komma hem igen förrän nästa helg. På vägen skall jag lämna in två hästtäcken för tvätt och åka förbi några ridsportaffärer och shoppa lite, bland annat en ny sadelgjordHööks. Samma modell som jag hade till Hjörtur, men längre förstås (fast bara 10 cm...).

Medan jag är borta kommer Veronika att rida Xipo. Nu har hon tittat på så många gånger när jag ridit att nu får hon göra nåt själv. Bra för då har jag någon som håller koll på om han trampar av sig fler skor i hagen. Dessutom tror jag att det är nyttigt för hästar om de får lagom omväxling på vem som rider dem.

Jag har installerat Picasa på min HTPC och det lyckades faktiskt läsa av en bild i konstigt format som Maria tog på mig och Xipo på kliniken med João. Håll till godo.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar