onsdag 14 juli 2010

Värmetävling

I kväll var det dags att tävla igen. Efter att ha blivit övertalad av Kajsa så hade jag anmält mig och Xipo till två dressyrklasser hos Floby Ryttare, Lätt C:1 och Lätt B:1. Jättebra arrangerad tävling där allt flöt på mycket smidigt. Resultatet blev väl sådär, 57% i båda klasserna (protokollen kommer som tidigare så fort dom, jag och en skanner befinner sig på samma ställe).
Å andra sidan så kan man se det som att jag förbättrade mitt personbästa med 5% jämfört med förra gången jag tävlade. Lätt C-ritten var lite slarvig, jag önskar jag hade ridit med samma precision som i den svårare klassen, för den ritten var jag riktigt nöjd med. Tyvärr fick jag där riktigt mycket avdrag för att Xipo gick med nosen bakom lodplan i galoppen vilket egentligen är vår starkaste gångart. Men han var väl trött i värmen efter att ha tävlat en klass redan och orkade inte riktigt bära huvudet högt i det varma ridhuset...
Det gick desto bättre för Kajsa som kom tvåa på sin häst Amelia i Lätt A:1 på 67%, rosett och plakett!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar