måndag 26 januari 2009

Stabil eller inte...

Om man läser min blogg kan man få för sig att jag har en halvtokig häst som knappt går att hantera, i alla fall om man inte är van vid hästar. Nu är det inte riktigt så...
Min jämförelse när det gäller hur lätt en häst är att hantera är förstås min första häst Hjörtur, och han var så snäll att ha hand om att andra islandshästar fick skämmas. Och det är med dessa ögon som jag skriver om Xipo.

Om man istället är van vid halvblodshästar låter det lite annorlunda: Markus som har sin häst Karlsson i boxen bredvid Xipo säger ofta att han tycker Xipo verkar vara stabil och bra att ha att göra med för att bara vara fem år.
My som tog in hästarna i fredags sa helt spontant att Xipo hade varit väldigt snäll att ta in trots det blåsiga vädret när jag träffade henne i lördags.
Och när jag åt lunch med Helena och berättade att jag hade skrittat hela passet i onsdags när de hopptränade sa hon att det inte hade varit många hästar som hade fortsatt gå i skritt under de förhållandena.

Så allt beror på vilket perspektiv man har...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar