fredag 23 januari 2009

Mjölksyra och svett

Jag red lektion idag, istället för i torsdags som jag brukar göra, och nu är jag så trött att jag knappt orkade ta mig ur bilen när jag kom hem från stallet. Och ridkläderna luktade inte precis hallon efter som jag blev så svettig. Xipo fick förhoppningsvis också en genomkörare, han var i alla fall mer svettig efter dagens lektion än han varit sen kliniken med João i november.

För att värma upp ordentligt tänkte jag longera Xipo lite innan Maria kom. Det gick väl sådär, när vi var i ena änden av ridhuset så var han lugn och samarbetsvillig, men när vi gick närmare läktaren så bara fånade han sig och tittade bort mot hörnet där det blåste ordentligt medan han bara flängde runt.
Sen kom Maria och det var dags att rida. Det gick väl sådär, det var rätt mycket energi att ta hand om. Men några steg i galoppen verkade han gå bra enligt Maria, jag var väl för trött för att märka det. Fast skrittövningarna i öppna och sluta var jag tillräckligt alert för att vara nöjd med (jag hoppas Maria håller med), men så hade vi också övat mycket på dem tidigare i veckan.
Jag hoppas Maria inte tror jag är missnöjd med dagens lektion för jag log nog inte en enda gång på hela lektionen (jag var väl både för trött och för koncentrerad på att rida), men jag uppskattar verkligen att jag och Xipo pushas lite utanför vår bekvämlighetszon som vi gjorde idag.

Min medryttare Weronika är guld värd, när jag kom till stallet hade hon fixat Xipos höpåsar och hon mockade medan jag ryktade så jag inte skulle behöva jäkta så mycket. Jag har verkligen haft tur att få henne som medryttare.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar