söndag 11 januari 2009

Fortsatt träning

Jag red lektion för min tränare Maria igen i torsdags. Eftersom hon inte hade ridit Xipo på fem veckor tyckte jag att det var bäst att hon fick känna på honom i kylan och inte bara se mig rida. Han såg bitvis riktigt bra ut. Tyvärr kändes han inte lika bra när jag red efter Maria, men hon verkade nöjd ändå och tyckte att det går åt rätt hål. Jag antar att jag måste göra nåt rätt melan ridlektionerna.

Jag tror det är bra med omväxling i träningen så i fredags ville jag longera Xipo. Det är så olika hur många ryttare det är i ridhuset och tyvärr hade jag inte ridhuset för mig själv, vilket annars kan hända på fredagar. Men de andra ryttarna tyckte det gick bra ändå. Xipo skötte sig dessutom exemplariskt så det gick bra att samsas. De andra ryttarna kunde till och med galoppera på spåret utanför Xipos volt utan att han brallade loss.

Nu i helgen så hade jag andra planer så då red Weronica honom. Jag antar att inga nyheter är goda nyheter för jag har inte hört av henne...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar