lördag 10 maj 2008

Klinik dag 2

Xipo gick jättebra idag. Ända tills jag ramlade av...

Inte så konstigt, det låg en bit staketsnöre inne i paddocken och han fastnade med benet så det är klart att han fick panik och försökte sparka sig loss. Det såg nog läskigare ut än det var för alla frågade efteråt hur jag hade klarat mig. Jag är lite mörbultad och skrubbsåren kommer att svida som f-n när jag ska duscha. Men jag är väldigt tacksam att ryggmärgsreflexerna från all fallträning under 16 års aikidoutävande hjälpte mig (överslagsräkning ger runt hundratusen fall). Xipo var rätt nervös precis efteråt och väldigt skygg när jag ville undersöka benen, men efter bara någon minut hade han lugnat ner sig så pass att jag kunde lyfta på bakbenen och till slut sitta upp och skritta lite. Som tur var verkade det inte som om Xipo skadat sig. Tråden hade ju kunna skära honom rejält. Har han sträckt sig lär jag nog inte märka det förrän imorgon.
I morgon kommer jag att vara skitstel, får se om jag orkar rida. Jag som är så peppad av hur bra det gick.

Innan jag ramlade av så förstod jag mycket bättre hur jag skulle få Xipo fokuserad på att jobba men ändå avslappnad. Xipo ville inte gå nära ena hörnet i galopp och det hjälpte inte att João skrek "right leg" varje gång Xipo veka av från spåret. Men jag lyckades coola ner både mig, Xipo och João så att jag bättre förstod vad vi skulle göra och sen var det inga problem. Nu är det bara hem och öva in min nyvunna förståelse.

Xipo var jättelätt att köra i transport. Han var hur snäll som helst att både lasta och lasta av. Fast han trampade runt en del när vi körde på de slingriga vägarna norr om Kungälv. Transporten jag hyrde från Kareby Bil fungerade utmärkt. Tack för det Christina!

Nu ska jag duscha och sen till föreningen för att kolla på Conan Barbaren med kommentatorspår av Arnold. Helt vansinnigt!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar