onsdag 28 maj 2008

Bus i sommarhagen

Nu har Xipo gått tillsammans med sina båda kompisar Elliot och Martell i hagen några timmar både igår och idag. Det verkar gå bra, även om han hade ett märke där han tappa lite päls stort som en femkrona, troligen från någon som nafsat lite hårt. Det var lite ömt, men låg som tur var inte under sadeln. Jag smorde själva stället med antiseptisk salva och runt om med tjärsalva för att hålla flugorna borta.

Jag tycker att Xipo varit harmonisk och fokuserad när jag red honom både i måndags och idag, även om han har varit mer energisk. Får se vad Maria säger när vi har lektion imorgon. Vi ska rida i Sofias paddock, jag kanske känner mig så modig att jag rider dit istället för att leda Xipo som jag gjort tidigare gånger.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar