tisdag 13 maj 2008

Brunsttider

Xipo har varit konstig senaste dagarna, tillräckligt konstig för att folk ska säga det till mig i alla fall. Han har mest gått runt i boxen och äter inte upp sin mat. Det kan beror på hundratals saker, till exempel att han är sent kastrerad och det är brunsttider. Första gången han har sett ett sto sen han var 6 månader var ju när han kom till Sverige.

Annars har väl ridningen gått ok efter kliniken. Ingen fantastisk prestation från varken Xipo eller mig. Men heller ingen katastrof. Vi gör det vi ska utan några större protesterar från någon sida.

Imorgon blir det lektion igen för mig och Xipo. Maria är fortfarande inte nöjd med min sits. Jag skyller på sadeln, i alla fall lite. Den känns för kort, när jag sitter så att jag har bra kontakt mellan sittbenen och sadeln hamnar knäna framför vulsterna, men när jag rider till exempel galopp så trycks knänan bakåt och jag "faller" framåt alternativt att sätet skjuts bakåt mot bakvalvet. Nu borde min riktiga sadel komma vilken dag som helst, allt givetvis beroende på hur duktiga spanjorer är på att leverera i tid.

Sofia blev godkänd på teroiprovet i sin fortsättningsutbildning till hästmassör. Kanske dags att låta Xipo bli masserad. Får se hur han reagerar på det.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar