lördag 9 augusti 2008

Ridning som vanligt

Xipo fick jobba lite idag också. Och han var inte gladare över att anstränga sig idag än vad han var igår. Dessutom har han börjat fälla sommarpälsen (inga svarta ridkläder på ett tag alltså) och då verkar han bli mycket mer nafsig, det var likadant i våras när han fällde vinterpälsen. Det är inte så konstigt, nästan alla hästar blir mer irritabla i pälsfällningstider, men det kan yttra sig på olika sätt.

Vädret var ju fint så jag släppte ut Xipo och Martell i hagen innan jag åkte från stallet, men jag hörde precis ett åskmuller så jag hoppas blixten inte slår ner i hagen. Att det regnar lite när det varken blåser eller är speciellt kallt gör ju inget. Hästar är byggda att vara ute, oavsett vad alla hästägare säger som sveper in sina älsklingar i täcken hela tiden.

Jag önskar att den tuffare träningen skulle ge resultat bums, men jag får nog ha tålamod minst några månader till, det är ju bara två veckor sen vi red för João och det är bara två veckor tills vi ska rida igen. Jag pratade med Helena och hon skulle försöka rida Xipo på söndag. Det blir nyttigt att höra vad någon tycker som är duktig på att rida dressyr, men som inte är "insnöad" på portugisiska hästar och ridning. Förhoppningsvis så blir det lite kul för helena också så det inte bara känns som en massa merjobb för henne

0 kommentarer:

Skicka en kommentar