tisdag 12 augusti 2008

Mer mekande med dator och TV

Den nya TV:n kom igår. Det var lite pyssligt att få HDMI-överföringen att funka från datorn till TV:n och samtidigt kunna köra en bildskärm. Men det gick till slut...
Men sen vad jag kunde testa så orkade datorn inte riktigt med spela upp matroschka-filer med Full-HD upplösning (1080p). Däremot funkade wmv-filer...
Får se vad jag kan göra åt det, om det bara är en codec-fråga eller om jag måste skaffa ett vassare moderkort. Suck, när jag köpte mitt moderkort var det nästan det enda som hade inbyggt stöd för HDMI, och nu är det redan så föråldrat att det har utgått ur tillverkarens sortiment. vad jag förstod kunde jag återanvända processor och minne från den konfiguration jag har nu. Enligt Fredrik på jobbet så skulle jag kanske inte ens behöva formatera om hårddisken där jag har installerat Windows Vista.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar