söndag 17 augusti 2008

Drömmer hästar?

Jag börjar tro att hästar är ännu känsligare än människor för en god natts sömn, eller snarare bristen på en. Xipo och Martell fick vara kvar ute i hage över natten eftersom det var så bra väder och egentligen tror jag att det är roligare för dem än att stå inne i en box.. Men det verkar som om Xipo inte kan sova lika lugnt för varje gång han varit ute över natten så är han mer spänd och stel. Det är väl som en själv när man inte sovit bra, man är inte i toppform.

Ridningen gick väl sådär, jag får väl se dagens pass som materialtest. Jag hade köpt nya sporrar på My One efter att den manlige expediten sagt att sporrarna från Sprenger borde passa även en man, plus att de skulle gå att böja ut lite i nödfall. De satt i alla fall kvar och gav inte upphov till skav så de får godkänt.
Dessutom så bytte jag tillbaka till mina gamla stigläder från Wintec. De är inte alls lika snygga som de som sitter på nu i enkelläder, men de töjer sig i alla fall inte. När jag hade plockat loss de i läder såg jag dessutom att de töjt sig olika på höger och vänster sida, det skiljde nästan 2 cm. Kasst! Om jag nu ska gå på inte bara funktion utan också utseende så får jag väl skaffa mig ett par snordyra stigläder från Bates. Garanterat otöjbara och ser förbannat välkonstruerade ut. Får fundera på vilken längd jag ska ha bara, herrlängd är snyggast för då jag jag stoppa änden i söljan på sadeln, men frågan är om de i så fall går att justera så kort att Maria kan ha dem i rätt längd då hon eller någon annan rider Xipo. Jag kunde också notera att de kostade 132:- mindre på My One än på Tre Hästar i Kungälv. Inte första gången det skiljer i pris mellan de lokala ridsportbutikerna, det lönar sig att jämföra...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar