fredag 15 augusti 2008

Finns det nån garanti när det gäller hovar?

Alltså, jag ger upp. Eller vad ska jag göra?

När Margareta plockade in Xipo från hagen såg hon att han hade tappat en sko. Igen!!! Jag fick tag på hovslagare Jörgen rätt snabbt så han ska komma och titta på det imorgon bitti. Men det blev ingen lektion med Maria idag. Det är andra gången det händer. Nu får han stå i boxen i natt trots att det är bra väder ute. Lite tråkigt för Martell som också får stå inne, annars blir han ensam i hagen. Xipo var väl inte helt nöjd att inte få komma ut och jobba innan jag gick, men han får skylla sig själv.
Så jag åkte och tittade på när Helena skulle rida Pontus på distriktets dressyrinventering. Kul att se men jag orkade inte se den sista gruppen utan gick efter en dryg timme.

Jag skulle hyra Sofias släp på kursen nästa helg vilket+ jag kom överens med henne för flera veckor sen, men hon kom på igår att hon skulle rida tömkörningskurs den helgen. För att det skulle lösa sig så måste jag försöka byta ridtid på söndag. Jag får ringa till Maria imorgon och se om det går.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar