torsdag 14 augusti 2008

Det blåser mycket utomhus...

Vilket inte hindrade att jag och Xipo red i en timme på lite olika vägar runt stallet. Jag var definitivt inte på humör att rida när jag kom till stallet, men My och Emma tänkte rida ut på sina hästar så jag frågade om jag fick följa med. Hellre en uteritt än ännu ett oinspirerat pass i ridhuset. Igår så gick det inte så bra att rida (Xipo hade klara koncentrationssvårigheter för det var hoppträning samtidigt i ridhuset) så jag tänkte att det blir kanske pannkaka idag med. Men det gick faktiskt långt över förväntan.

Först skulle vi rida igenom den gigantiska vattenpölen i paddocken och jag tänkte att nu tvärvägrar han så jag ramlar av i vattnet, men det var inga som helst problem. Xipo tyckte de andra hästarna gick lite slött så han drog upp i täten och låg kvar där i över en halvtimme. Det var bara när vi vände hemåt som de andra hästarna fick lite mer sprutt.
Xipo gick faktiskt på i rätt bra form hela tiden, och jag tror jag har kommit på hur jag ska hantera tyglarna mjukare så han tyggar på bettet och inte känner sig bromsad. Det var bara några få gånger han spände upp sig för att det var nåt läskigt han såg längs vägen, men han var alltid kontrollerbar.

Imorgon är det lektion med Maria. Ska bli spännande att se hur han går då...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar