tisdag 5 augusti 2008

Ljummen kvällsritt

Jag kunde ju inte med att upprepa gårdagens ridpass i ridhuset så jag hade inte riktigt bestämt mig om jag bara skulle jobba Xipo vid hand eller om jag skulle göra nåt mer när jag kom till stallet.
Nu blev det ju en fin kväll så jag bestämde mig att rida ut på grusvägarna efter den lite mer seriösa träningen. Det blev en rätt bra ridtur, fast barn som gungade var lite läskigt och det lät också lite kusligt med barn som spelade fotboll när de smackade till bollen. Men han skötte sig bra.
Han hade i alla fall så mycket framåtbjudning att han inte bröt av traven i förtid även om jag inte drev på honom hela tiden, så det kanske inte blev så stor skada skedd igår. Fast jag hade gärna sett att han var liiite mer alert vid övergången från skritt till trav...
Efter ridturen så fick han stå och äta i boxen tills Fia blev klar med Martell, sen skulle hon ta ut båda busfröna till hagen. Om jag kommer till stallet innan Fia imorgon tar jag in båda två på en gång. Fia verkade förresten väldigt nöjd efter sitt ridpass idag, synd att jag inte såg det...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar