torsdag 7 augusti 2008

Första lektion med Maria på en månad

Jag och Xipo hade lektion för Maria idag för första gången på fyra veckor. Jag tyckte inte att det var så tufft under själva lektionen, men jag är helt slut så här efteråt. Det var nog rätt tufft för Xipo också, han var rätt missnöjd flera gånger under lektionen för det var jobbigare än vanligt för honom, den här gången fick han inga möjligheter att gå och slappa så länge jag satt ryggen.

Jag blir tuffare och mer säker på vad jag gör hela tiden tyckte Maria (bra alltså!). Dessutom så tyckte hon att Xipo grovat till sig på alla ledder, både över bogarna och över baken. Dessutom verkar han växa lite på höjden. Det märks nog tydligare för henne som inte sett honom på en månad, jag ser ju honom varje dag så för mig är ju förändringarna mer gradvisa. Så jag verkar få en lite större häst än vad jag trodde från början, ingen nackdel...

Jag är rätt nöjd efter lektionen för jag känner ju att Xipo jobbar mer som han ska när jag är mer bestämd. Men han försöker ju hela tiden att hitta nya sätt att smita undan det tunga arbetet , som alla unghästar, och jag är inte riktigt så erfaren så jag kan parera det hela tiden. Men det är  ju därför jag har en instruktör...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar