tisdag 28 oktober 2008

Är vintern redan här?

Det var rejält kallt ikväll och hästarna brukar alltid bli pigga då. Jag tvekade lite om jag skulle longera Xipo eller om jag skulle rida i ridhuset. Men eftersom underlaget i paddocken var så bra valde jag att longera. Så fick jag testa de nya inspänningstyglarna också. Xipo var rätt pigg och inte helt nöjd med att bli mer inspänd än tidigare. Nästa gång ska jag nog stanna några hål ut jämfört med vad jag avslutade med idag. Xipo sprang på rätt rejält så jag antar att han hade laddat lite eftersom han inte gjorde nåt igår, men på det hela taget var han mycket trevlig att jobba med.
Nu har jag i alla fall bokat upp ridlektioner med Maria varje torsdag under hela november, samt en söndag i nu i helgen. Känns bra!

Apropå kylan. Jag borde köpa ett supertjockt vintertäcke som Xipo kan ha på sig när det blir riktigt kallt. Nu står han med termotäcke och ett regntäcke ovanpå, men ett riktigt vintertäcke sitter bättre på om han vill dra en repa i hagen, eller om jag släpper ihop honom med en annan häst. Tyvärr har det blivit en del extrautgifter denna månaden pga Xipos skada; veterinärräkningar, havrefritt foder, antibiotika etc, så denna månaden är cashflow redan dåligt utan att behöva investera i fler dyra hästprylar. Känns surt att behöva nalla av sparkapitalet för löpande kostnader. Är det den globala finanskrisen som halkat ner i min plånbok?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar