tisdag 14 oktober 2008

Inspiration! På jobbet alltså...

Jag har precis kommit hem från den årliga industridoktorandkonferensen på Volvo Personvagnar och jag blev himla peppad. Så himla kul att höra andra som också jobbar med intressanta forskningsprojekt inom sina respektive områden och få en massa idéer till vad jag själv skulle kunna göra i mitt projekt. Så många uppslag och så lite tid...

Dessutom pratade Steven Armstrong, Chief Operating Officer och jag tycker att han var väldigt tydlig i hur han såg på dagns situation för Volvo. En så tydlig bild har jag inte hört från ledningen på hela året. Nånstans verkar kommunikationen mellan högsta ledningen och cheferna på min nivå fallera. Himla synd om det är sådana saker som gör att vi har svårt att ta oss ur dagens läge på Volvo.

Konferensen avslutades förresten med en middag som Volvo faktiskt bjöd på. God mat, men jag får ju säga att en tvårätters middag som består av förrätt+ varmrätt är helt klart en besvikelse jämfört med en som består av varmrätt + efterrätt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar