torsdag 16 oktober 2008

Bättre i huvudet! Också...

Jag har inte gjort nånting med Xipo senaste veckan. Ja, förutom att borsta honom och byta täcke alltså. Inga promenader, ingen longering och inget arbetet vid hand. och absolut ingen ridning. Men det har varit ett klart lyft för honom att gå i den stora hagen. Han är mycket lugnare i stallgången och bråkar inte ens lika mycket när jag vill pyssla med hans skadade ben. Fast han har en skruv lös ändå. Idag kissade han tre (3) gånger i stallgången. Han slutar ju när jag ryter till, men borde han inte ta tillfället i akt när jag ställer honom ute eller i boxen att tömma blåsan när han tydligen är så nödig? Nu väntar han istället tills jag ställer honom i stallgången igen...

Såret blir bättre för var dag, men det är fortfarande inte läkt. Hur lång tid ska det ta egentligen? Igår föll sårskorpan av igen. Fast själva såret är ju mycket mindre nu så det ser rätt ok ut ändå, förutom att det är en bula under såret som inte ser så fin ut på hans smala ben.

Idag och imorgon så håller Charlotte Wittbom klinik, men det kan jag ju bara titta i månen efter. Nu är målet att Xipo skall vara tillräckligt igångsatt så vi kan vara med på kliniken med João sista helgen i november. Maria ska rida honom på torsdag och innan dess tänkte jag longera honom några gånger. Jag hoppas det går bra så jag också kan börja rida honom.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar