söndag 2 november 2008

Lektion i ett ödsligt ridhus

Det har varit kanonväder både igår och idag. Jag och Xipo red lektion för Maria i ett ödsligt ridhus hos Ingmar mitt på dan och det gick på det hela taget bra, även om han inte riktigt vill forma sig runt innerskänkeln i ena varvet. Dessutom fånade han sig vid ett tillfälle för en solkatt inne i ridhuset när Maria red honom. Vilken fjant!
Jag kommer att ha träningsvärk efter bara en kvarts ridning, beroende på att vi tränade en del skänkelvikning från medellinje till spåret och då behöver man jobba med musklerna på insidan av låren. Jag är faktiskt rätt nöjd med några av stegen han gjorde även om vi (mest jag antar jag) inte riktigt orkade med en bra form hela vägen.

Efter lektionen så red vi faktiskt hem till stallet. Det gick väl inte så fort, men jag tänkte att så länge Xipo inte spänner sig får han ta det i vilket tempo han vill. Målet är ju att vi ska kunna rida till och från ridhuset även i mörkret. Tänk sån skillnad det är jämfört när min mamma kom och hälsade på...

Vi mötte Helena och hennes syster på vägen tillbaka. Helena skulle åka och tävla i Stenungsund. Fast vi kunde inte prata så länge, Xipo ville inte stå still och vänta med mig på ryggen...
Helena hade varit där och tävlat igår också, men då hade hon fått utgå eftersom Pontus hade lagt tungan över bettet. Himla tråkigt då han annars verkar vara i bra form. Jag hoppas det gick bättre idag, men resultatet har ännu inte kommit upp på klubbens hemsida.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar