lördag 18 oktober 2008

Längre tid än beräknat...

Idag hade jag tänkt gå upp hyfsat tidigt så jag skulle hinna med lite ärenden och ända inte dröja alltför länge i stallet. Det gick väl sådär...

Jag kom inte iväg hemifrån förrän strax innan tio. Jag antar att jag behövde sova, men jag kände mig tyvärr ändå inte utsövd när jag gick upp tjugo i nio.Jag åkte först till Granngården i Kungälv för Sofia J hade sagt att de fått in en massa nya Horseware-täcken och jag behöver köpa ett tjock vintertäcke till Xipo. Tyvärr hade de inte fått in ett enda täcke i Xipos storlek, det hade tydligen blivit fel i leveransen. Förresten var det lika bra för de var ändå en hundralapp dyrare för samma modell jämfört med My One. Men det tog ändå lång tid på Granngården för jag skulle ha magnesium som jag inte hittade och hon som jobbade där tyckte jag skulle ge honom linfröolja för då skulle han ta upp spårämnen mycket bättre. Så nu har jag ännu fler burkar och flaskor med fodertillskott...
Efter detta så åkte jag för att hämta kapsonen och benskydden som jag lämnat in för lite omsyningar hos Sveriges bäste skomakare (jag tror nog man kan kalla honom det utan att överdriva, han har vunnit skomakar-VM i Italien). Lite absurt att han har sin verkstad i Kareby, 2 km från stallet. Han verkar kunna fixa det mesta som behöver sys med lite grov tråd som träns och sånt (han lagar tydligen båtkapell också).
I alla fall så blev det att jag stannade där och pratade i över en halvtimme också. Så jag kom inte till stallet förrän halv ett...
Nu kan jag mycket mer om olika gummiblandningar till skosulor, olika skinnkvalitéer som man använder i innerfodret i skor och sånt. Riktigt intressant att lyssna på nån som är riktigt duktig på vad den gör oavsett område egentligen.

Jag fick en del vettiga saker gjort i stallet i alla fall. Förutom det sedvanliga att mocka och fixa mat åt Xipo (Sofia U var iväg med sin häst Nike som Zarina tävlade på) så fick jag mockat ur rasthagen som Xipo gått i tidigare. Dessutom tog jag och Xipo ett litet longerpass. Xipo var verkligen på tåsetsarna idag innan vi började jobba, jag undrar om Sofia hade glömt ge honom valerianan igår? Som tur är verkar han alltid vara mer harmonisk efter han har fått koncentrera sig på lite jobb.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar