lördag 11 oktober 2008

Rejs i den blöta hagen

Idag släppte jag ut Xipo i den stora gräshagen. Han rejsade lite fram och tillbaka, men inga alltför våldsamma språng, och han började beta rätt snabbt. Fast han fick igång de andra hästarna i hagarna bredvid...
Jag hade satt på benskydd på tre av benen, men han var så stirrig i stallgången så Sofia U fick sätta på det fjärde benet medan jag klappade honom på mulen. Jag hoppas att det gick bra för henne att ta av dem igen när hon tog in hästarna i eftermiddags. Jag är lite orolig att han ska få skav av skydden, men tänkte ändå det var bättre än att han skulle sparka sig själv eller trampa sig på ballarna när han springer .

På vägen hem från stallet skulle jag titta på när Sofia J skulle rida kurs för Linda Tommelstad, men när jag kom dit så var de mer än en timma försenade. Jag orkade inte vänta så länge så jag åkte och köpte ytterligare en uppsättning benskydd på My One eftersom de skydden Xipo hade på sig idag kommer att vara väldigt skitiga. Jag undrar om man kan ha för många benskydd?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar