söndag 26 oktober 2008

Uppsittning

Nu har jag börjat rida Xipo igen. Eller närmare bestämt i torsdags red Maria honom och jag red i fredags och idag.
I torsdags och fredags gick det jättebra, han var hur snäll som helst och jag som trodde han skulle explodera. Det tog han igen idag, han både bockade och sparkade bakut vid ett tillfälle. Jag är faktiskt glatt överraskad att jag satt kvar. Det var ju inte precis det bästa vädret när vi red i ridhuset, värsta skyfallet och blåste nåt förskräckligt, så det var inte bara Xipo bland hästarna som hetsade upp sig. Xipo var faktiskt nervig redan när jag gjorde i ordning honom i stallgången innan vi gick bort till ridhuset och promenaden dit gjorde inte det hela bättre.
Men jag får se det positiva i det hela. Xipo var mycket lugnare i slutet av passet (jag passade på att sluta när han kändes som mest avslappnad, dessutom hade det slutat regna) och jag satt kvar på honom hela ridpasset utan att komma i vägen för någon av de andra ryttarna som var i ridhuset samtidigt. Bra jobbat med tanke på att jag känner mig oerhört ringrostig när det gäller ridningen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar