onsdag 3 september 2008

Grönt Kort-kurs, del 1

Idag har jag varit på det första av tre kurstillfällen för att ta Grönt Kort, så det var ingen ridning i regnet. Vi är bara två som går kursen och kursmaterialet är egentligen framtaget för att även ungdomar med mindre hästerfarenhet än vi två har ska kunna ta det så det är inte så krävande. Än, ska jag kanske säga för nästa gång ska vi ha praktiska moment i hästhantering. Får se hur det går då jag oftast tycker att hästar är lite för buffliga för min smak och dessutom hanterar jag Xipo lite annorlunda jämfört med de flesta halvblod.

Igår red jag lektion för Maria. Xipo går bättre än nånsin, eller så rider jag honom bättre än nånsin. Men oj vad han är stark. Det är ju positivt att rida en kraftfull häst, men det kräver ju sin ryttare också. Igår så red jag och Maria i 40 minuter var och då vart han lite svettig utan att verka speciellt trött. Det är nästan så jag skulle önska att han blev lite fet och slö. Eller i alla fall lite fetare...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar