fredag 26 september 2008

Berg- och dalbana

Jag blir så trött på Xipos dåliga läkkött. Såret blir bättre, så blir det sämre, så blir det bättre och sen blir det sämre igen. Igår hade benet svullnat upp igen, kanske för att han inte fikc ut och pormenera i onsdags. Det hade bildats en sårskorpa på såret, som delar tyvärr föll av när jag försökte spola bort den värsta smutsen med vattenslangen. Tyvärr var sårytan under svallkött, men det var ju svårt att säga om det var något att vara orolig för eller om det bara berodde på svullnaden, det är ju när det börjar puta ut som man bör göra något åt det.

Nu försökte jag ringa till kliniken på Åby i morse, men det var helt omöjligt att komma fram när de hade telefontid, antingen tutade det upptaget eller så svarade de inte alls. Nu hoppas jag det inte blir värre under helgen så får jag försöka ringa på måndag morgon igen.

Jag tror förresten jag ska dra ner på dosen Valeriana, nu är han kanske väl orörlig, vilket gör att det kanske blir för dålig cirkulation i det skadade benet.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar