onsdag 17 september 2008

Bättre eller sämre?

Såret såg väl sådär ut idag. I måndags såg det jättebra ut, ganska rent, inget svallkött och sårkanterna hade börjat dra ihop sig. Idag såg såret inte riktigt lika rent ut, eller så hade det börjat bildas en rejäl sårskorpa. Jag ville inte rota idet för mycket nu när Xipo har lugnat sig.
Idag kunde jag både borsta benet och kratsa hovarna på alla fyra benen, Ja, förutom att försöka spola rent såret med vattenslangen då. Så det ska nog gå bra när Jörgen kommer för att sko Xipo den 3:e oktober.
Sofia tyckte att Xipo hade börjat bli lite mer rastlös så hon föreslog att han skulle få mer hösilage så han höll sig sysselsatt. Jag vet inte riktigt, idag fick jag mocka ut en hel del gammat hösilage, som han bara hade trampat runt i boxen. Så han fick bara ett kilo extra i lunchpåsen som han ska få ute i rasthagen.
Maria tycke att jag kunde ge honom valeriana, som tydligen ska vara lugnande för hästar. Pappa apotekaren sa att det var ju lugnande för människor, men fungerade helt tvärtom för katter. Hästar visste han inte, men han trodde inte att det skulle vara nån fara t.ex. för överdosering. Så nu har jag beställt det på nätet.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar