tisdag 9 september 2008

Ser ut som en lusitano eller inte?

Glömde två saker...

Sköterskan på kliniken tyckte inte att Xipo var rastypisk. Om jag ska vara snäll så var hon kanske mer van vid den barocka typen med kraftiga bogar och rumpor som ser mer ut som PRE och inte Veiga-hästar som avlats för tjurfäktning utan större inblandning av spanska hästar i aveln.
Eller så har jag inte fattat nåt och Xipo är inte alls typisk för en Lusitano med sin korta rygg, lågt ansatta svans, gråa man, konvexa nosrygg, stora rörlighet, snabba reaktionsförmåga och ...

Jag har sovit väldigt dåligt de senaste två nätterna, så jag är helt slut efter allt jag var tvungen att göra idag. Jag tror jag har en sömntablett Propavan kvar som jag ska ta ikväll, så hoppas jag att jag är lite mer utvilad imorgon. Förresten ska jag på andra delen i Grönt kort-kursen imorgon. Vi ska öva hästhantering i praktiken så jag skulle väl inte somnat i vilket fall, men det kan ju vara en frödel att vara lite skärpt när jag ska hantera främmande unghästar. Efter det så måste jag åka till stallet och lägga om Xipo. Sofia U sa hon hade tid att hjälpa mig som tur är...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar