söndag 7 september 2008

Men stå still då!

Jag blir bara så nedslagen. Såret på Xipos ben är ett stort bekymmer. Det ser ut att hålla sig rent och fint även om det varar lite, det är knappt svullet heller. Han har lite feber, 38,1, men det är jag inte jätteorolig för heller. Nu har jag bara lagt ett luftigt bandage utan kompress så att skall läka bättre när luft kommer åt, men fortfarande lite skydd mot smuts.

Det som verkligen bekymrar mig är att det är i princip helt möjligt att rengöra och förbinda såret på honom ensam. Idag kunde jag ta av bandaget och spola såret med vatten från vattenslangen på egen hand. Men när jag sen skulle försöka torka bort lite var och förbinda såret med luftigt bandage så var han helt omöjlig. Han bara hoppade runt och piafferade i stallgången hela tiden. Till slut fick jag be Johan bremsa honom så att han stod någorlunda still och till och med då var det jobbigt. Hur skall jag göra nästa gång om det inte finns någon i stallet som kan hjälpa mig?

Imorgon har jag inte tid att åka till stallet på kvällen så jag måste dit innan jobbet, hoppas det är nån där då...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar