söndag 21 september 2008

Kvalitetsbedömning

Igår när jag var i stallet var det full cirkus i förberedelserna inför kvalitetsbedömningen. Det var två hästar som skulle iväg, Kristinas Arwen (där man kan se den sista finputsningen av svansen till höger) och Sofias Corazón (som Johan leder precis innan han ska gå på transporten). Jag kan inte så mycket om det, men för de som håller på med halvblodshästar är det tydligen mycket viktigt.

Det var ju inte bara Kristina och Sofia som åkte med varsin transport, de hade minst två medhjäpare var med sig. Sofia hade dessutom med sig Maria som ryttare för att visa gångarterna.

Jag skötte om Xipo utanför stallet så jag inte skulle vara i vägen och när de andra hade åkt så promenerade vi drygt tjugo minuter i solskenet. Han drog ju inte precis hovarna efter sig om man säger så...
Efter promenaden släppte jag in honom i rasthagen med hur mycket hösilage som helst, vilket han åt med god aptit.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar