söndag 27 september 2009

Både duktig och snygg?

Idag blev det lektion för första gången på 3 veckor. Det gick bitvis kanonbra. När Xipo går som bäst är han spänstig och ändå fjäderlätt i tyglarna, vilket är en ovan med fantastisk känsla. Med lite mer styrka kan han nog gå så längre perioder och inte bara korta intervall. Fast jag är lite besviken, jag var mycket tröttare och mer svettig efteråt än Xipo, det borde väl vara tvärtom?
Jag får väl trösta mig med att det både såg (borde sett?) ridmässigt bra ut och att vi var snygga nu när sadel, stigläder, träns, benskydd, ridskor och ridbyxor var färgmatchade! I lördags putsade jag allting i hela världen, nästan: Sadel, skor, shortchaps, häst... Hela manen och svansen på Xipo blev sprayad med pälsglans och utredd. Och hovarna oljade och blanka. Tyvärr så hade Xipo legat i en av sina egna skitar på natten så han hade en stor brun fläck på halsen. Man kan tydligen inte få allt...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar