torsdag 17 september 2009

Åter i Sverige...

Nu är jag hemma igen. Min presentation gick bra och konferensen var riktigt intressant, jag skall definitivt åka fler gånger även om jag själv inte lyckas få med något papper.
Jag fick många uppslag på vad jag bör fortsätta med i min egen forskning, varav några saker förvånar mig att det akademiska samfundet inte är mer intresserat av då jag och flera andra från industrin som var där tyckte det var viktiga frågeställningar. Ska man få något gjort får man göra det själv...
Sen var maten förvånansvärt bra för att vara England, men Robinson College har tydligen ryckte om sig att ha bäst mat av alla Cambridge colleges. Det blev inte så mycket turistande, men det gör inget, för jag har varit i Cambridge flera gånger förr när jag jobbade med Jaguar och Pi Technlogy. Det grämer mig dock att jag inte lyckades gå på Darwin-utställningen, när jag hörde tala om den hade jag redan skolkat min fria eftermiddag.

Jag hade hoppats kunna ta det lite lugnt och i princip sova bort fredag och hela helgen eftersom fredagen är stoppdag på Volvo. Sen hade det varit skönt att inte köra med maxhastighet igen nästa vecka, men det blir inget med det. Pappa Per kommer på besök imorgon och stannar till på söndag. På måndag ska jag träffa en industridoktorand från Scania för att diskutera eventuellt samarbete och på tisdag ska jag undervisa hela dagen. Sen har vi en leverans på Volvo till slutet av veckan och så måste jag förbereda en presentation till Volvos industridoktorandkonferens. Sova får jag göra på jullovet (fast såna har man inte som doktorand).

0 kommentarer:

Skicka en kommentar