torsdag 10 september 2009

Sista sommarkvällen?

Det var så fint väder idag jag hade bestämt mig för att rida ut redan innan jag åkte från jobbet. Det gäller att passa på när det fortfarande är varmt och innan det blivit mörkt när jag kommer till stallet.
Xipo är en klippa att rida ut på, klart han kan titta lite extra när det kommer hundar men han går alltid fram och är faktiskt helt oberörd av bilar. Dessutom går det lika bra att rida ut ensam som med andra hästar. Stort plus!
Idag skrittade vi en del på en av de lokala asfaltvägarna. Det är inte helt optimalt för då behöver Xipo inte fundera på var han sätter fötterna och vill därför hellre titta sig omkring och då är det svårt att få honom att ta långa steg och länga ryggen så det är inte så bra uppmjukning. Det är faktiskt bättre att rida i skogen där han måste ha koll på marken.

Jag kom till stallet tio över sex och åkte tjugo i nio. Trots denna korta tid han jag borsta Xipo, sadla, rida ut, borsta av all leran när vi komit hem igen, mocka, fixa maten till Xipo och fylla på vattenhinkarna både i boxen och i hagen. Jag undrar vad det är jag glömt eftersom det gick så snabbt...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar