söndag 20 september 2009

En blomkruka mindre

Idag var det så bra väder att jag red ut i skogen ensam. Den långa rundan med de massa branta backarna...
Det gick hur bra som helst tills vi kom hem igen. Där höll Ingmar på att tippa va årets havreskörd vilket var ju rätt läskigt att gå förbi. Så Xipo sladdade ut lite med bakdelen och sparkade till en av de stora krukorna med blommor som står utanför stallet. Den höll ju inte såklart. Jag tycker ju att det är lite inkonsekvent att fixa bilar vilda djur, smygande katter och hur många prasslande löv som helst för att sen bli rädd på gårdsplanen. Weronica tyckte att alla hästar hade tvärvägrat där Xipo faktiskt gick förbi och jag borde vara glad att han inte skar sig på skärvorna från krukan. Jaja, lätt att vara efterklok, jag får nog tänka efter lite före nästa gång...
Sen kikade jag lite på Working Equitation-träningen i Bellas ridhus. Tyvärr gick jag hem för tidigt så jag missade jag den berömda Mullehästen. Typiskt...

Förresten red jag i fredags i paddocken efter att Jörgen hade varit och skott Xipo. Kändes jättebra! Så blir det efter han trimmats av Weronica hela veckan när jag varit borta.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar