onsdag 26 augusti 2009

Är det inte det ena så är det det andra...

Nu har hovslagaren både skurit upp hovsulan i måndags och satt på en skyddande sula i plast idag så att hoven hinner återhämta sig till nästa gång Xipo skall skos. Däremellan har Xipo fått en kompress med bandage för att torka ur bölden, vilket innebär att han har fått stå inne på nätterna och ute i en liten rast hage på dagarna. Vilket han hatade. Han visade tydligt hur jäkla uttråkad han var. Det underlättade inte att han inte gick att motionera heller.

För mig hade det ju varit mindre jobbigt om jag inte dragit på mig en virushalsinfektion och är hemma från jobbet. Jag var på närmaste vårdcentral och jag får säga att jag är positivt överraskad jämfört när jag var där senast för flera år sedan. Jag får väl fundera lite till på vilken vårdcentral jag skall välja i det kommande vårdvalet.

Summeringen är att Xipo kommer att vara helt återställd till kursen i helgen (möjligen med lite för mycket överskottsenergi och frustration över att ha varit "inlåst"), men jag kommer inte inte att vara i toppform. Å andra sidan är jag förhoppningsvis inte sämre än när jag red kliniken för Charlotte och det gick ju bra...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar