söndag 30 augusti 2009

Avklarad kurs

Nu har jag ridit kurs och samtidigt varit förkyld, igen...

Det gick väldigt bra förutom några tillfälliga hjärnsläpp och att jag hade lite svårt att höra på höger öra för nästäppan verkar ha flyttat sig dit istället. Fast i lördags var jag så trött att jag åkte hem och sov efter jag hade ridit istället för att titta på de andra. Förresten är jag inte frisk än. Frågan är om jag ska åka till jobbet imrogon eller gå till vårdcentralen och fråga om jag bör vara orolig över att det tar mer än en vecka och att örontäppan verkar påverka balanssinnet.

Jag får faktiskt säga att jag är lite stolt över hur bra ridningen gick. Xipo gick kanon och jag tycker till och med att det märktes att hovbölden var verkad, men det kanske inte är så konstigt att han rör sig spänstigare då. Jag får bara inte låta högmodet stiga mig åt huvudet. men det kan nog Xipo ta ur mig om han är på det humöret...
João som instruerade var också nöjd, han sa flera gånger att han tyckte vi hade blivit mycket bättre det senaste halvåret och att vi utvecklades åt rätt håll. Förresten lärde João Xipo att piaffera från marken, på bara två lektioner. Så kan det gå om man har naturliga anlag...
Jag hoppas framstegen fortsätter och att Xipo inte blir tillfälligt knäpp i huvudet av att stallas in på nätterna nästa vecka.

Nästa vecka är den nya sadeln här. Julafton i september...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar