fredag 22 oktober 2010

En (o)vanlig fredag

Jag provade att rida med fårskinnspadden igen på dagens ridpass. Dressyrsadeln roterar inte lika mycket som den gjorde under hoppsadeln. Det kändes som jag var väldigt avskärmad från X, men om han var avskärmad från mig är det nog bra då jag inte stör gångarterna lika mycket.
Jag red ett jättekort pass för jag var inte helt i form efter gårdagen. Själva dressyrpasset bestod av tempoväxlingar i skritt, skänkelvikning i skritt. Tempoväxlingar i trav på volt och rakt spår, öppna och sluta i trav på volt. Galopp på volt och avslutningsvis Joãos övning i förvänd galopp. Nu har vänstergaloppen blivit bättre än högergaloppen och det har den inte varit på ett år. Det brukar ofta vara ofta ett bra tecken när det växlar, det tyder på framsteg i träningen.

Dagens stora händelse för mig var dock inte ridningen utan att jag har slagit personligt rekord i antalet åhörare när jag pratar/presenterar/föreläser. Jag var nämligen en av talarna på Lindholmen Software Development Day där jag höll ett kort föredrag med den oerhört pretentiösa titeln "The Future of Automotive Software Engineering".
Bilderna säger något om hur många som var där och lyssnade (men de hade ju inte kommit för bara min skulle förstås). Det verkade i alla fall bli uppskattat, det var flera efteråt som kom fram, så jag antar att jag inte gjorde bort mig.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar